Amade László Én angyalkám, szép madárkám…

Amade László

Én angyalkám, szép madárkám…

     Én angyalkám,
     Szép madárkám,
Ime hozzád repültem;
     Te kedvedre
     S kezeidre
Mint a sólyom megjöttem.
     Már miveljed,
     Cselekedjed,
     Mint szivemet
     Ugy itéljed,
     Édesem,
     Kedvesem,
Rabod vagyok, kegyessem!

     Addig jártál,
     Vesszőt hánytál
Még megfogtad hitemet;
     Lépre kértél,
     Édesgettél,
Tőrben tetted szivemet;
     Már hálódban,
     Kalitkádban
     Zárva vagyok,
     Rabságodban.
     Ne nevess,
     Meg ne vess,
Azon kérlek, csak szeress!
    
Már igy éljünk,
     És szeressünk,
Mint egy pár galambocska;
     Mord bú nélkül,
     Gondon kivül,
Mint fészkében madárka;
     Egymást értsük
     S már ne féltsük,
     Az egeket azon kérjük, –
     Hum, ham, hum,
     Hum, ham, hum,
Bőv áldását hogy vegyük.